Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


2. rész: A hagyományos diéta buktatói

 

NEM KELL, HOGY A FOGYÓKÚRA ESZTELEN DIÉTÁBÓL ÁLLJON, AMI SOK LEMONDÁSSAL JÁR ÉS AMIKOR ABBAHAGYOD, ÚGYIS VISSZASZEDED A LEADOTT SÚLYT- VAGY MÉG TÖBBET

 

 

Ugye Te is olvastad az előző részt?

A Bíró Zsófival készült interjúból kiderült mennyit sikerült fogynia. Láthattad a képeket, olvashattad mennyit változott ezáltal az élete.  (Jut eszembe, megkaptam, hogy Zsófi nem is létező személy. Elmentem hát és összeálltunk egy kép erejére. Ezt is láthatod már a róla készült cikkben.)

Ismét S-es nadrágot hord L-es helyett, az emberek észreveszik, megjegyzik a változást, sokkal nagyobb lett az önbizalma és szebbek a hétköznapjai.

De felvetődik benned a kérdés, hogy neked is sikerülhet-e mindez? Tudom, hogy Te is küzdesz a diéta nehézségeivel. Nehéz megállni, hogy ne egyél finom falatokat, hogy csak a megszokott kalória mennyiség felét vidd be a szervezetedbe. És a végén olyan könnyen visszajön a leadott súly.

 

Ebből a cikkből megtudod, hogy nem kell éhezned, nem kell ragaszkodnod a kemény diétához, hogy látványos eredményt tudjál elérni.

 

kep-izabellaval.jpgSokat beszélgettem erről Bicskei Izabellával, aki 9 éve személyi edző és tréner. Izabella elvégezte a TF-et, valamint anatómiát is tanult. Rengeteg hasznos, kézzelfogható és főleg gyakorlatias tippet adott.

Izabella elmondta, Ő is sokszor találkozik azzal a problémával, hogy az emberek csak a diétában, a csodabogyókban látják a reményt a fogyásra.

Segítségével ebben a cikkben megmutatom, hogy mi az a hiányzó láncszem, amivel ÉHEZÉS NÉLKÜL, EREDMÉNYESEN TUDSZ FOGYNI, ALAKOT FORMÁLNI. Mindezt úgy, hogy a leadott kilók ne jöjjenek vissza. Sőt, a cellulit problémán is jelentősen tudsz javítani.

Miből áll a legtöbb fogyókúra?

,,Káposzta leves kúra”, szénhidrátmentes diéta, stb. Felütöd a netet és találkozol a ,,gumibogyó szörp” reklámokkal, melyek 2 hét alatt 10-20 kg fogyást ígérnek. De alig-alig esik szó mozgásról, nem hallani olyan fontos dolgokról, mint a keringés beindítása, fokozása. Pedig ezek fontos tényezők.

Mondhatom azt is, hogy a mozgás és a keringés beindítása, felturbózása a helyes étkezés mellett a legfontosabbak a fogyókúra során.

Mi a probléma a hagyományos fogyókúrákkal?

 

Tömören összefoglalva:

  • Étkezés drasztikus visszafogása
  • Nehéz betartani, könnyű feladni
  • Narancsbőr állapota nem javul
  • Jojó

Mi a baj azzal, ha jelentősen lecsökkented a bevitt kalória mennyiségét?

 

Először is éhezel, ezért rossz a kedved. A szervezeted először a raktárakból állítja elő a szükséges energiát. Vagyis a zsírpárnákból használ. Az eredmény pedig fogyás. Ez eddig jó is, hiszen ez a cél! Jobb a kedved.

Igen,de ez csak ideig-óráig működik és lelassítja az alapanyag cserét! Mindeközben nagy a kísértés. Éhezel, a család vacsorázik, Te egy kefírt eszel. Megint rossz a kedved. Aztán a cukrászdából kiabál a fagyi, hogy ,,vegyél meg”. Még rosszabb lesz a közérzeted, ingerlékennyé válsz és eljön az a pont, amikor engedsz a kísértésnek.

Emlékszel, a felmérés szerint, ez az esetek 42%-ban maximum 1 hónap. Zsófi is azt mondta, hogy amikor 1 hónapig tudott diétázni, rendkívül büszke volt magára.

Utána pedig, amikor a fogyókúra alatt lelassult anyagcsere a régebben megszokott kalória mennyiséggel találkozik, akkor nem képes elégetni, indul a zsírraktárak visszatöltése és visszaszeded a leadott súlyt. Még rosszabb lesz a kedved.

Ha hosszabb távon meg tudod állni, hogy ne egyél többet, mint elhatároztál, a súlyvesztés akkor is lelassul, majd megáll egy bizonyos idő után. A szervezeted egyszerűen megmakacsolja magát. A leadott kilók pedig elkezdenek visszakúszni. Az agresszívan elvett kalóriákat a szervezet elkezdi visszavenni. Megint rossz a kedved.

Ennek ellenére a ,,kúrázók” 80-90%-a újra és újra megpróbálkozik a csodaszerekkel és az agresszív csodadiétákkal. Ez az egész egy rossz körforgás. Mintha bemennél a körforgalomba és nem tudnál kijönni.

 

És mi a helyzet a narancsbőrrel?

 

Na, az van. A nők 90-95%-a küzd ezzel a problémával. Láthattad a felmérésben is, 87%-ban a narancsbőr eltüntetésére is szeretnétek megoldást találni.

--bor.jpgA méreganyagok és az elfogyasztott cukor egy része zsír formájában raktározódik el a bőr sejtjeiben. Kérdezheted, hogy honnét kerülnének be méreganyagok a szervezetedbe? Lássuk. Gyógyszerek, tartósítószerek, antibiotikumok, amikkel az állatokat kezelik, kipufogógázok (lásd dízelbotrány), ízfokozók, vegyszerek. Soroljam még? Mert rengeteg van.

Ezek a sejtek vízzel telnek, megduzzadnak és a bőr felszíne felé türemkednek. Legfőbb oka a vér- és nyirokkeringés zavara.

Főleg csípőtájon és a combon jelentkezik. Izabella elmondta, ezeken a részeken pang a testben a folyadék, könnyen lerakódik a felesleg. Így hiába fogyókúrázol, alig-alig sikerül ezen e jelenségen javítani.

 

A fő ellenség a jojó

 

Van, ami még rosszabbá teszi a helyzetet!

jojo-jatekok.jpg

Na ezzel semmi baj.

 

A drasztikus diéták, mint már fentebb is írtam, az esetek nagy többségében a leadott súly visszahízásával végződnek. A szervezet ,,emlékszik” arra, hogy a fogyókúra alatt nem kapta meg a megfelelő energiát, ezért, amikor véget ér a fogyókúra, akkor raktározásba kezd. Az is előfordul sokszor, hogy nem csak a fogyókúra előtti súly tér vissza, hanem még több is.

jojo-merleg.jpg

Ezzel már annál több baj van.

 

Ezt láttuk Zsófinál is. Sőt, a felmérésben válaszolók 60%-a találkozott ezzel a problémával.

Ezt mindenképpen kerüld el, mert nem csak hogy nem érsz célt a diétával, de negatív hatásai is vannak. Kialakul egy kudarcélmény, rossz lesz a hangulatod. Ha többször előfordul a jojó hatás, akkor a bőröd is megnyúlhat, csúnya lesz. Na tessék, még ez is? Sőt, betegségek is kialakulhatnak. Szorongás, depresszió, diabétesz, magas koleszterin, epebántalmak.

Akkor mi a helyes út? Mi az a hiányzó láncszem, ami szükséges ahhoz, hogy sikeres legyél? Hogy ne kelljen éhezni. A kérdőívben ugye 95%-ban írtátok, hogy probléma van az étkezés betartásával vagy a nassolás elhagyásával.

 

BE KELL INDÍTANI, FEL KELL GYORSÍTANI A NYIROKKERINGÉST!

 

Amikor a kérdőívet olvastam, találtam 5 embert, akik már rátaláltak a megoldásra és ezt le is írták. Lehet, hogy a 112 megkérdezett közül többen is alkalmazzátok a jó megoldást, de ők öten írtak róla.

  • „Életmódot váltottam, így még most is tartom. 20 kg volt a kitűzött cél, el is értem. Annamária”
  •  „Életmód váltás kell, nem elég nem enni. Mozgás plusz megfelelő minőségű, mennyiségű étel. Nálam nem jelentkezett a jojó hatás. Andrea” Neki 30 kg-ot sikerült leadnia.
  • „Diána: legrövidebb 2-3 hét. Már nem fogyókúrázom, hanem másképp étkezem. Jojó: igen, ha utána sok szénhidrátot fogyasztottam. 16 kg-ot fogytam és tartom 2 éve. A cél -15 kg volt.”

Diána később írt még néhány sort: „Mi változott az életemben az életmódváltás következtében? Tudom tartani a súlyom, vannak ingadozások +2-3 kg, pl. nyaralás után, de le tudom mindig dolgozni. Úgy érzem több az energiám, jobb a közérzetem. A heti rendszeres sport már a mindennapjaim részévé vált.

  • Orsi: jojó: Amikor nem életmód váltás volt, csak diéta. Cél -10, 10 kg.”

 

vizszintes-vonal.jpg

 

„Balogh Erzsébet részletesebben is írt erről: Fiatalabb koromban nem törődtem azzal, hogy mit eszek és mennyit. Nem tagadom, volt is rajtam felesleg. Egy budapesti dieteteikushoz fordultam és ő segített, indított el az egészségesebb úton. Teljesen átalakult az életem. Aztán megismerkedtem a férjemmel és ő szintén az egészséges életmód híve. Az étrendemben minimumra csökkent a szénhidrát bevitel pl. kenyeret szinte egyáltalán nem eszek viszont rengeteg fehér hús, fehérje és zöldségek... Fontos szerepet tölt be a mozgás. Mivel 2,5 éves örökmozgó kislányom van, így néha önmagában ez is elég úgy érzem, viszont ha van időm és energiám tornázok, szálkásítok, súlyzózok.

balogh-erzsebet-fb-kep.jpgSzóval önmagában a diéta nem elég. Tiniként hiába próbáltam ki mindenfélét, rögtön vissza is jött ami lement. A sportot, helyes táplálkozást tudom én is mondani és nálam egy támogató társ is fontos szerepet játszik. A környezetem teljesen megváltozott, új ismerőseim, barátaim lettek és ők mind így fogadnak el. Néha még diétában, főzési kérdésekben is fordulnak hozzám. 

Én nagyon boldog vagyok, most már teljesen pozitív irányba halad az életem. Mindenkit arra szoktam biztatni, hogy mozgás, még ha kevés is, de nagyon fontos és odafigyelés az étkezésre, fölöslegesen ne mérgezzük a szervezetünket és meghálálja! 

10 kg a kitűzött, 15 kg-ot sikerült. Erzsébet „

 

vizszintes-vonal.jpg

 

 

Látod bennük a közös pontot? Mindannyian életmódot váltottak. Átalakították az étkezésüket és megjelent az életükben a mozgás. 10 és 30 kg közötti feleslegtől szabadultak meg és mindannyian teljesítették a kitűzött céljukat, sőt, van aki többet is. És ezt a súlyt tartják is már régóta.

 

NYIROKKERINGÉS BEINDÍTÁSA: Az eredményes és tartós fogyás leggyakoribb gátja az, hogy nem megfelelő a szervezet keringése. Bicskei Izabella a következőképpen fogalmazott:

A méreganyagok elsősorban párolgás, izzadás útján távoznak a szervezetből, ez pedig legjobban a keringés fokozásával segíthető elő.

 

ÉLETMÓDVÁLTÁS:

  • Rendszeres mozgás, mely elősegíti a keringés beindítását
  • Napi 2,5-3 l víz elfogyasztása
  • Tudatos étkezés(nem éhezés)

Ha ezeket betartod, az hosszú távú eredményt hoz és nem tér vissza a leadott súly. Ne akarj egyszerre gyorsan lefogyni. Elégedj meg azzal, ha fél év alatt elveszíted a testsúlyod 10%-át. Persze ez nem jelenti azt, hogy ne kapnál a testedtől gyors visszajelzéseket arról, hogy jó úton jársz. Hogy is volt Zsófival? 5 hónap alatt 9,5 kg-ot adott le.

 

Nehéz megcsinálni? Ha képes vagy heteket, hónapokat éhezni, akkor ezt sokkal könnyebben meg tudod csinálni. Mert eredménye is lesz. Mégpedig tartós eredménye. És akkor máris yes a kedved.

 

Tudom, hogy most több kérdés is megfogalmazódott a fejedben.

Milyen mozgásformát válasszak, ami beindítja a keringést?

Nálam is fog működni?

Kézzelfogható eredményei lesznek?

A következő rész arról fog szólni, hogy tudod ezt megoldani szórakozva úgy, hogy közben repül az idő