Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Megfelelő mennyiségű folyadék elfogyasztása

 

 

HOGYAN OLDD MEG, HOGY MEGFELELŐ MENNYISÉGŰ FOLYADÉKOT FOGYASSZÁL NAPONTA?

 

 

A 2. cikkben írtam róla, hogy az éhezés nélküli tartós fogyáshoz 3 dolgot kell betartani:

  • Rendszeres mozgás, mely elősegíti a keringés beindítását
  • Napi 2,5-3 l víz elfogyasztása
  • Tudatos étkezés (nem éhezés)

A mozgásról már írtam, most a folyadék fogyasztásról lesz szó.

Mégis, hogy lehet ennyi vizet meginni egy nap?

 

hidratalas.jpg

 

Joggal vetődik fel benned a kérdés, ha Te ennél jóval kevesebb folyadékot szoktál elfogyasztani. Erre kapsz most egy használható, bevált, tapasztalati módszert.

 

Kb. 6 éve történt, amikor egy nyaralásra elfelejtettem magammal vinni a vérnyomás csökkentőt, amit akkor már szedtem néhány éve. Nosza, irány a helyi ügyelet Mosonmagyaróvárra. Ott a doki fel is írta amit kértem, majd utána mondta, hogy „Ugye tudja, hogy ehhez napi 2-3 liter folyadékot el kell fogyasztania?” Igen fura arccal nézhettem rá, mert rögtön hozzátette, hogy ha folyamatosan, hosszútávon szedek gyógyszert, akkor a méreganyagokat ki kell mosni a szervezetből, mert különben tönkremegy a vesém. Nem gyorsan, de 10-15 éves távlatba prognosztizálta ezt az eseményt. Na, ha valamit, akkor az orvosokat szeretem elkerülni, ezért adott volt a feladat. Meg kell oldanom, hogy úgy éljek, mint a halak. Én, aki világ életemben nem ittam többet napi fél liternél.

 

Először is rávettem magam, hogy a napot teával indítom. Télen-nyáron, melegben-hidegben. Felkelek és még nem látok, de az első mozdulatom a vízforraló bekapcsolása és a bögre, tea előkészítése. Ha rohannom kell valahová, akkor sem hagyom ki a teát, csak akkor az elkészítés után jön a hűtés. A reggeli gyogyót mindig azzal veszem be. Ez már indulásnak rögtön 3 dl és még az az előnye is meg van, hogy vízhajtó hatása van.

 

Na jó, de még mindig hiányzik több, mint másfél liter a minimálisan előirányzott mennyiséghez is. Erre azt a megoldást találtam ki, hogy a reggeli után, a napi teendők elvégzéséhez magamhoz ragadok egy 1,5 literes flakon ásványvizet. Hidd el, ha mindig a közeledben van a víz, akkor könnyen meg lehet oldani ezt a problémát. Nem kell neked sem mást tenned, csak mindig magaddal vinni a flakont.

 

Ha irodában dolgozol, akkor tedd az íróasztalodra. Nem kell egyszerre sokat innod, de kortyolgassál sűrűn. Ha pl. tanár vagy, akkor vidd be órára. Ha ezt nem akarod, akkor legyen ott a tanáriban és minden szünetben igyál. Ha sokat autózol, akkor reggel tedd be magad mellé a jobb első ülésre. Ez nyáron problémát okoz, mert gyorsan felmelegszik, de akkor csinálhatod azt, hogy viszel magaddal egy mási flakont is, melyet előző este betettél a fagyasztóba. Mire az egyik megmelegszik, a másik kienged és lehet cserélni. Minden munkához meg lehet találni a megfelelő módot, hogy veled legyen a flaska víz, csak az a lényeg, hogy szoktasd hozzá magad, hogy azzal együtt indulj el otthonról.

 

Ha ez meg van, akkor már semmi nehézséget nem jelent, hogy kora délutánra megigyál 1,5 liter vizet. Kontrollálni is tudod magad, mert a palackon látod, hogy mennyinél tartasz és el sem tudod felejteni. Annyi a lényeg, hogy legyen előtted mindig a víz. Délután-este, ha edzésre mész, előtte- utána úgy is iszol, az izzadás miatt. De ha otthon vagy, akkor ugyanez a feladat, készíts ki egy üveget, hogy lásd, mennyit ittál meg a napi előirányzott mennyiségből.

 

Ha erre rászoktál, máris ki van pipálva a 2. pont, a folyadék fogyasztás. Folyamatos a méregtelenítés és a megfelelő mozgással kombinálva a felfokozott anyagcsere is működik.

 

Legközelebb jön az életmód váltás 3. pontja, a megfelelő étkezés.